En sajt med sajter

Citypendeln

Besöksbokning eller Telemarketing ?

Besöksbokning och Telemarketing

Telemarketing mot privatpersoner har under flera årtionden varit en naturlig kanal för B2C företag att hitta nya kunder genom. Bearbetningen bygger på en stor volym av kontakter där man kvantitet går framför kvalité. Det kan röra sig om tidningsprenumerationer, direktförsäljning eller telefonabonnemang. På senaste åren har dock telemarketing mot företag blivit allt vanligare. Denna typ av telemarketing är betydligt mer avancerad och kräver ett större kunnande. Kundernas situation kan ofta vara ganska komplex och den lösning man ska presentera kan likaså vara väldigt svår att kommunicera över telefon. Inom denna nisch är det många tjänsteföretag som vill komma ut för att få nya kunder. Den försäljningen är omöjlig eller väldigt svår att göra direkt över telefon. Oftast krävs det ett personligt möte eller en relation för att kunna göra en affär. I detta segment har avancerad telemarketing i form av besöksbokning blivit en väldigt populär nisch. Anledningen är att flertalet företag har upptäckt fördelen med att ha en outsourcad nykundsbearbetning. Att boka nykundsbesök via telefon på personer som man inte har någon relation till är oftast en väldigt tidskrävande process. Det finns även många fallgropar på vägen och man måste vara skicklig för att nå resultat.

I detta segment befinner sig Bisfront. Under de senaste åren har bolaget blivit det ledande inom avancerad telemarketing och besöksbokning. Eftersom processen oftast är svår och komplex är erfarenhet en väldigt viktig faktor. Då Bisfront har hjälpt företag inom de flesta branscher, allt från reklambyråer, mediaföretag, prbyråer till försäkringsmäklare har man den erfarenhet som krävs för att vara framgångsrik.

Funderar ni på att outsourca er mötesbokning? Då finns det ett flertal saker man bör tänka på.

1. Hitta en kvalificerad partner som verkligen förstår er affär och er marknad.
2. Fundera på vilka era framtida kunder är och med vilket budskap ni vill nå dem med.
3. Planera inför era besök och var noggranna med att verkligen följa upp med offerter och telefonsamtal

Kontakta oss gärna på Bisfront så kan vi dela med oss av vår erfarenhet kring telemarketing och besöksbokning och vad ni bör tänka på.

No related posts.

Comments are closed.